Ôï êâáíôéêü êåíü...
Don't settle for the one you can live with, settle for the one you can't live without.
15 Íïåìâñßïõ 2006, 00:42
Blog-holic?


          ¹ταν περßπου πριν απü Ýνα μÞνα üταν κÜνοντας Ýναν «υγιεινü», διαδικτυακü περßπατο, Ýπεσα πÜνω στη λÝξη “blog”. Για να πω την αλÞθεια, το μικρü της μÝγεθος, δε μου Ýδινε κÜποιο μÞνυμα για την τερÜστια Ýννοια που βρßσκεται απü πßσω. Για εγκυκλοπαιδικοýς, και μüνο, λüγους, αποφÜσισα να μÜθω, τι στα κομμÜτια εßναι αυτü το blog. Ανοßγω το λεξικü. ΨÜχνω, ψÜχνω, ψÜχνω… τßποτα. ΠουθενÜ η λÝξη “blog”. Επιχεßρησα να βρω λýση, μÝσω διαδικτýου. ΜετÜ απü λßγη þρα μαθαßνω üτι η λÝξη εßναι σýνθετη. ΠροÝρχεται, λÝει, απü την Ýνωση των Web + Log ---> Blog. Το τοπßο Üρχισε να ξεδιαλýνεται. Web=ιστüς, κατ’ επÝκταση το «διαδßκτυο». Log=ενημερþνω ημερολüγιο. ¢ρα, διαδικτυακü ημερολüγιο. «Ωραßο ακοýγεται» σκÝφτηκα. Οι πληροφορßες για το blog, πολλÝς:

Με το blog δημιουργεßται ο χþρος της δικÞς σου Ýκφρασης στον ηλεκτρονικü κüσμο.

Εßναι το δικü σου βÞμα στο διαδßκτυο

Εßναι το ημερολüγιο του μÝλλοντος κλπ κλπ κλπ

 

          ΠαρÜ ταýτα, αν συνεχßζεις να εßσαι αναποφÜσιστος, ο μüνος υπεýθυνος εßναι το Üλλο κομμÜτι του εαυτοý σου. Αυτü που αντιτßθεται στην ιδÝα του blog και προσπαθεß να ανασυντÜξει τις δυνÜμεις του για να σε αποτρÝψει. ¼πως συμβαßνει και με κÜθε Üλλο δßλλημα, Ýτσι και τþρα, απü το μυαλü σου ξεπηδοýν εκεßνα τα δýο, μικροσκοπικÜ ανθρωπÜκια που προσπαθοýν να σε επηρεÜσουν. Ο ΥπÝρμαχος του Blog (Y.B.), καλεßται να υπερασπιστεß τις τοποθετÞσεις του, και παρÜλληλα να αντικροýσει τον ΠολÝμιο του Blog (Π.B.). ΦυσικÜ, δεν εßναι δυνατüν να απουσιÜζει ο χαρακτηριστικüς διÜλογος…:

 

 

Π.Β.: «Μα καλÜ, τρελαθÞκες. Τι εßναι πÜλι αυτü το blog;»

Υ.Β.: «Ε, δεν εßπαμε; Διαδικτυακü ημερολüγιο.»

Π.Β.: «Ε, και τι το θÝλες το Διαδικτυακü ημερολüγιο;»

Υ.Β.: «Για να καταγρÜφω τις σκÝψεις μου, να σχολιÜζω την καθημερινüτητα… κλπ»

Π.Β.: «Γιατß εßχες ποτÝ σου κανονικü ημερολüγιο;»

Υ.Β.: «Δεν εßναι το ßδιο. Με το blog Ýχεις τη δικÞ σου, ανεξÜρτητη, φωνÞ στο διαδßκτυο. ¢σε που αν διαφημßσεις σωστÜ το blog σου, θα σε μÜθει üλος ο κüσμος.»

Π.Β.: «Τι λες ρε; Εδþ δε σε ξÝρει η γειτονιÜ σου κι εσý θες να σε μÜθει üλος ο κüσμος. Εßσαι καλÜ;»

Υ.Β.: «Γιατß, οι Üλλοι που γßνονται γνωστοß καλýτεροι εßναι; Εδþ Ýφτιαξε blog ο Üλλος, ο πþς τον λÝνε…, οοο… . Εγþ δε θα φτιÜξω;»

Π.Β.: «Σα δε ντρÝπεσαι… ΑυτÜ εßναι για παιδÜκια.»

Υ.Β.: «Δεν ξÝρεις τι σου γßνεται. Ακüμα κι ο (ονüματα δε λÝμε), 94 χρονþν Üνθρωπος και Ýκανε blog»

Π.Β.: «Ναι… καλÜ. ¼ποιος δεν Ýχει τι να κÜνει, κÜθεται και φτιÜχνει blog»

Y.B.: «Αυτü να το πεις στα εξÞντα εκατομμýρια χρηστþν που δημιοýργησαν blog στο διαδßκτυο. ΚοτζÜμ, επαγγελματßες μουσικοß, και μÜλιστα της διεθνοýς μουσικÞς σκηνÞς ασχολοýνται, κι εγþ θα μεßνω απ’ Ýξω;»

Π.Β.: «Και δε μου λες… Ποý θα βρßσκεις το χρüνο να το ανανεþνεις;»

Υ.Β.: «ΣιγÜ μωρÝ… ΘÝληση να Ýχεις, κι üλα γßνονται.»

Π.Β.: «ΑυτÜ μας τα ‘παν κι Üλλοι…»

Υ.Β.: «Ναι, καλÜ… Τραγοýδα»

Π.Β.: «Και Üντε, να δεχτþ üτι θα Ýχεις χρüνο. ΘÝλω να δω, üμως, τι θα γρÜφεις. ΟυρανοκατÝβατα θα σου Ýρχονται τα Üρθρα;»

Υ.Β.: «Μην ανησυχεßς, Ýχω πολλÝς ιδÝες για το blog. ΕξÜλλου, η καθημερινüτητα τρÝχει… ¼λο και με κÜτι θα βρεις να ασχοληθεßς.»

 

 

Λßγο η περιÝργεια και λßγο οι θÝσεις του ΥποστηρικτÞ, με Ýπεισαν και Ýφτιαξα κι εγþ το blog μου.

 

         ¸λα, üμως, που η μορφÞ του blog Þταν ωραßα… Εßχε εικονßτσες φüντου, φιλικÜ blog, διÜφορες διαφημισοýλες, σχüλια κλπ. Ε, üσο να ‘ναι, κολλÜς… Σα να μην Ýφταναν üλα αυτÜ εßχαμε και στατιστικÜ στοιχεßα. ΕπισκÝψεις ανÜ ημÝρα, ανÜ μÞνα κλπ

 

           Το Üλλο, ποý το πας; ΜπÞκα και στη λογικÞ των premium blogs. Να Ýχει το blog μουσικü περιεχüμενο, να ανανεþνεται δυο-τρεις φορÝς την εβδομÜδα και να πληροß τις Üλλες γνωστÝς απαιτÞσεις.

 

           Για να σοβαρευτþ λßγο… Στην αρχÞ, üλα Þταν εντÜξει. Τα Üρθρα μου Þταν στην þρα τους και το blog βρισκüταν σε εξαιρετικÞ κατÜσταση. Εντοýτοις, üσο περνοýσε ο καιρüς τα πρÜγματα Üλλαζαν. ¢ργησα να συνειδητοποιÞσω üτι τελικÜ ο στüχος του blog αλλοιþθηκε. Το blog, μου προσÝθετε ακüμα Ýνα Üγχος, ακüμα μßα υποχρÝωση. Ε, üχι… Δε μας Ýφτανε το βεβαρυμÝνο καθημερινü πρüγραμμα, κι Ýπρεπε να προσθÝσουμε και το Üγχος του blog; Ως εδþ Þταν. Σε καμßα περßπτωση δεν πρÝπει το blog μου, να πÜρει το χαρακτÞρα εργασßας. Και επειδÞ φλερτÜρω επικßνδυνα με αυτÞ την οπτικÞ του blog, το ξεκαθαρßζω απü τþρα. Την þρα που το blog μου κλεßνει Ýνα μÞνα ζωÞς, ανακοινþνω üτι απü εδþ και στο εξÞς θα γρÜφω üποτε θÝλω, üποτε μου αρÝσει, üποτε μου τη «δþσει» με απλÜ ελληνικÜ. Δεν εßμαι διατεθειμÝνος να μετατρÝψω το blog σε υποχρÝωση στην οποßα θα οφεßλω να εßμαι συνεπÞς στο χρüνο ανανÝωσης Þ να μετατρÝψω το blog σε κÜτι που δε με ευχαριστεß.

Θα κλεßσω αυτÞ την επιστροφÞ στα Üρθρα με μßα μικρÞ ανακοßνωση προς τα δισεκατομμýρια των θαυμαστþν μου:

 

Ενημερþνω üτι το blog θα παραμεßνει ενεργü. Απλþς, θα κÜνετε τον κüπο, εßτε να ενημερþνεστε μÝσω e-mail για την ανανÝωσÞ του, εßτε με τυχαßες επισκÝψεις. Στα üποια σχüλια γρÜφονται, θα απαντþ Üμεσα.

 

 

 

 

 

ΑργÜ Þ γρÞγορα… θα ξαναγρÜψω.

4 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
03 Íïåìâñßïõ 2006, 02:48
Ç ðéï ñïìáíôéêÞ óôéãìÞ óôç ìïõóéêÞ...


          Εßναι αλÞθεια üτι η μουσικÞ, μου Ýχει χαρßσει πολý Ýντονες στιγμÝς. ¢λλες χαροýμενες, Üλλες üχι. ¢λλες περισσüτερο συναισθηματικÝς, Üλλες λιγüτερο. Πολý περισσüτερο üταν μπορεßς να συμμετÝχεις στην εκτÝλεση ενüς συγκεκριμÝνου κομματιοý. Σ' αυτÞ την περßπτωση, τα συναισθÞματÜ σου, αντικατοπτρßζονται στους Þχους του μουσικοý οργÜνου.

          Λßγα, üμως, εßναι τα üργανα που σε βοηθοýν να εκφρÜσεις αυτü που θÝλεις με επιτυχßα. ¸να απü αυτÜ εßναι, φυσικÜ, το πιÜνο. Αυτü το ογκþδες και συνÜμα επιβλητικü üργανο, μπορεß να μεταδüσει στους γýρω σου, τη χαρÜ, τη θλßψη, το δÝος και üποιο συναßσθημα περιβÜλλει εκεßνη τη στιγμÞ την ψυχÞ σου. Ακüμα και το ρομαντισμü. Θεωρþ περιττü να αναφÝρω üτι, το πιÜνο Þταν το μουσικü üργανο που ενßσχυσε το πÝρασμα του ρομαντισμοý απü τη λογοτεχνßα στη μουσικÞ.

          Συνεπþς, αν Ýνα üργανο μποροýσε να μου προσφÝρει μßα τüσο ωραßα, τüσο ρομαντικÞ, τüσο ξεχωριστÞ στιγμÞ, αυτü δε θα Þταν Üλλο απü το πιÜνο. Το σÞμα κατατεθÝν του ρομαντισμοý, Ýχει μßα ιδιüτητα που το διακρßνει απü τα υπüλοιπα μουσικÜ üργανα. Το πιÜνο εßναι Ýνα απü τα ελÜχιστα, αν üχι το μüνο, üργανο που προσφÝρει τη δυνατüτητα σε δýο (Þ περισσüτερα) Üτομα να παßξουν ταυτüχρονα. ΑυτÞ η μικρÞ λεπτομÝρεια, περικλεßει μεγÜλη μαγεßα μÝσα της. Εßναι, πρÜγματι, εκπληκτικü üταν σου δßνεται η δυνατüτητα να ενþσεις τις σκÝψεις, τις κινÞσεις και τα συναισθÞματÜ σου με τον συνερμηνευτÞ σου. ΜοιρÜζεσαι κÜτι παρÜ πÜνω απü Ýνα κομμÜτι στο πιÜνο. Εßναι, σχεδüν, αδιανüητο πως μßα τüσο μικρÞ στιγμÞ, üπως η διÜρκεια ενüς κομματιοý στο πιÜνο, εßναι ικανÞ να σου μεταδüσει τüσο δυνατÜ συναισθÞματα. Εßναι προφανÝς, λοιπüν, üτι στο πιÜνο, σε αντßθεση με τα υπüλοιπα μουσικÜ üργανα, τα συναισθÞματα δεν περιορßζονται στο κομμÜτι καθαυτü. Τα συναισθÞματα δýνανται να επεκταθοýν σε Ýνα γενικüτερο πλαßσιο που περιβÜλλει τους ßδιους τους ερμηνευτÝς.

          Μüνο το γεγονüς, üτι Ýχουν δημιουργηθεß κομμÜτια, αποκλειστικÜ, για τÝσσερα χÝρια, αποδεικνýει το πüσο σπουδαßο και πüσο σημαντικü εßναι Ýνα ντουÝτο στο ßδιο πιÜνο. Επßσης, υπÜρχει δυνατüτητα και για περαιτÝρω αýξηση των ερμηνευτþν.

          Εßμαι σε θÝση να ομολογÞσω, üτι αυτÞ η μικρÞ αλλÜ εντυπωσιακÞ λεπτομÝρεια, Þταν η αιτßα για να γνωρßσω αυτÞ τη διαφορετικÞ πλευρÜ της μουσικÞς. ΑυτÞ η ξεχωριστÞ ανταλλαγÞ συναισθημÜτων ανÜμεσα στους ερμηνευτÝς, Ýκρυβε Ýνα διαφορετικü κομμÜτι της μουσικÞς. Με την καλλιτεχνικÞ ερμηνεßα, δεν Ýχουμε μüνο την Ýκφραση του ερμηνευτÞ. ΥπÜρχει, ταυτüχρονα, η αλληλεπßδραση των ερμηνευτþν σε üλα τα επßπεδα και σε üλη τη διÜρκεια της εκτÝλεσης. ΑυτÞ η αλληλεπßδραση συναντÜται, μüνο σε αυτÞ την περßπτωση, αφοý, πÝραν της ταυτüχρονης ερμηνεßας Þ της ταυτüχρονης εναλλαγÞς συναισθημÜτων, υπÜρχει και η αλληλοσυμπλÞρωση.

          ΕπομÝνως, ναι. Το ντουÝτο στο πιÜνο αξßζει να χαρακτηριστεß σαν μßα απü τις πιο ιδιαßτερες και πιο ρομαντικÝς στιγμÝς της μουσικÞς. Εßναι Üλλη μßα απü τις στιγμÝς που δßνει στη μουσικÞ τη διÜσταση που της αρμüζει και εκπληρþνει τον πραγματικü σκοπü της μουσικÞς, την Ýκφραση και την ανταλλαγÞ συναισθημÜτων, ακüμα και μεταξý των ερμηνευτþν.

2 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
27 Ïêôùâñßïõ 2006, 02:03
ÌÞðùò üëá åßíáé èÝìá ÷ñçìÜôùí;


          Ομολογþ üτι αυτü Þταν Ýνα απü τα ερωτÞματα, που πßστευα, üτι δε θα δυσκολευüμουν ποτÝ να απαντÞσω. ΠρÜγματι, ανÞκει στα ερωτÞματα που Ýχουμε μÜθει να ξεπερνÜμε με ευκολßα. Το σχολεßο και η οικογÝνεια φρüντισαν, απü νωρßς, να μας εφοδιÜσουν με την αφοπλιστικÞ απÜντηση "Το χρÞμα δεν εßναι η ευτυχßα / Το χρÞμα δεν εßναι το παν". ΑυτÞ η απÜντηση εßναι η πρþτη που μας Ýρχεται στο νου üταν μας τεθεß το εν λüγω ερþτημα. Δε δεχüμαστε καμßα διαπραγμÜτευση. Εßναι κÜτι παραπÜνω απü προφανÝς σε ποια πλευρÜ του διλλÞματος βρισκüμαστε. ΜÜλιστα, εßναι τüσο προφανÝς, που θα μποροýσε κÜποιος να αμφισβητÞσει ακüμα και την ýπαρξη της αντßθετης Üποψης.

          ΜÞπως Ýχουμε κÜνει κÜποιο σφÜλμα; Πþς εßναι δυνατü να θεωροýμε τüσο ισχυρÞ μßα απÜντηση, üταν γýρω μας δεχüμαστε πληθþρα μηνυμÜτων τα οποßα μας οδηγοýν στην αντßθετη κατεýθυνση;

          ΠαραδÝχομαι, üτι αν μου γινüταν αυτü το ερþτημα πριν απü λßγα χρüνια, τüτε με βεβαιüτητα θα τασσüμουν υπÝρ της πλειονüτητας. ¼σο περνÜει ο καιρüς, üμως, απομακρýνομαι üλο και πιο γρÞγορα απü την αρχικÞ μου θÝση. Η ßδια η ζωÞ, μου αποδεικνýει το αντßθετο. Την ßδια þρα τα αρχικÜ επιχειρÞματÜ μου καταρρÝουν το Ýνα πßσω απü το Üλλο. Η Üποψη "Δεν Ýχουν üλοι ßσες ευκαιρßες στη ζωÞ" φαßνεται ακλüνητη και ακατÜρριπτη. Το χρÞμα εßναι αυτü που κατÜφερε να την ισχυροποιÞσει σε τÝτοιο βαθμü. Για την ακρßβεια μεγÝθυνε στο μÝγιστο αυτÞ την αδικßα. Τα θýματα της αδικßας πολλÜ, σχεδüν üλοι μας. ΗλικιωμÝνοι, μεσÞλικες, Ýφηβοι, παιδιÜ, βρÝφη.

ΚÜποιος Ýχει τη δυνατüτητα να επιλÝξει τι φαγητü θα φÜει, ενþ κÜποιος Üλλος üχι.

ΚÜποιος Ýχει τη δυνατüτητα να επιλÝξει τι θα σπουδÜσει, ενþ κÜποιος Üλλος üχι.

ΚÜποιος Ýχει τη δυνατüτητα να επιλÝξει με τι μεταφορικü μÝσο θα κινεßται, ενþ κÜποιος Üλλος üχι.

ΚÜποιος Ýχει τη δυνατüτητα να επιλÝξει σε τι σπßτι θÝλει να ζει, ενþ κÜποιος Üλλος üχι.

ΚÜποιος Ýχει τη δυνατüτητα να αγορÜσει κÜτι που τον ευχαριστεß, ενþ κÜποιος Üλλος üχι.

ΚÜποιος Ýχει τη δυνατüτητα να εξασφαλßσει τις καλýτερες προοπτικÝς για το μÝλλον του, ενþ κÜποιος Üλλος üχι.

ΚÜποιος Ýχει μßα επιπλÝον ευκαιρßα για να ζÞσει, ενþ κÜποιος Üλλος üχι.

          Θα μποροýσα να γρÜφω για μÝρες και με το ßδιο πÜθος για üλα αυτÜ που μαρτυροýν üτι το χρÞμα, ßσως, εßναι το παν. Ακüμα κι αν δεν εßναι το παν, τüτε σßγουρα εßναι κÜτι πολý κοντÜ σε αυτü. ¼ταν κÜποιοι ζουν εμπειρßες τις οποßες κÜποιοι Üλλοι δεν πρüκειται να ζÞσουν ποτÝ, τüτε αρχßζει να αλλοιþνεται το ßδιο το νüημα της ζωÞς. Πολý περισσüτερο üταν αρχßζει να αλλοιþνεται η ποιüτητα ζωÞς μεταξý των ανθρþπων.

          Αυτü που, ακüμα, δε μπορþ να καταλÜβω εßναι, πþς μετÜ απü üλα αυτÜ μποροýμε με περισσÞ επιπολαιüτητα να εμμÝνουμε στην αρχικÞ μας θÝση. Ποιοß εßναι, Üραγε, οι λüγοι που μας οδηγοýν σε αυτÞ την ηθελημÝνη παρÜβλεψη των διαφορþν; Πιθανþς, να εßναι μßα Üμυνα των ßδιων των κοινωνιþν. Μßα Üμυνα που τους επιτρÝπει να διατηροýν τη σταθερüτητα και τη συνοχÞ τους, για να αποφευχθεß η Ýνταση. Ακολουθþντας αυτü το σκεπτικü εßμαι αναγκασμÝνος να αναζητþ τα αßτια που μας οδηγοýν στη μεßωση της Ýννοιας του χρÞματος, απλÜ διüτι δεν πεßθομαι απü την απÜντηση καθαυτÞ, δηλαδÞ, üτι üντως το χρÞμα δεν εßναι το παν.

          Ωστüσο, πρÝπει να παραδεχτþ üτι εßμαι σýμφωνος με την Üποψη που υποστηρßζει üτι το χρÞμα δεν εßναι ικανü να αντικαταστÞσει τα πÜντα. Εßναι αλÞθεια üτι δεν εξαγορÜζονται üλα. ΚÜποιος θα μποροýσε να προσθÝσει üτι τα συναισθÞματα Þ μßα üμορφη στιγμÞ δε μποροýν να αντικατασταθοýν με χρÞματα. Παρüλο που εßμαι σýμφωνος, πρÝπει να τονßσω üτι το χρÞμα εßναι ικανü να παρÜγει νÝα συναισθÞματα Þ ακüμα και να στερÞσει κÜποια Üλλα. Εßναι ικανü να σου δημιουργÞσει νÝες üμορφες στιγμÝς Þ να μη σου επιτρÝψει να τις ζÞσεις.

          Καλþς Þ κακþς (μÜλλον κακþς) το χρÞμα αποτελεß τη σημαντικüτερη πηγÞ ευκαιριþν. ¼ποιος το Ýχει, Ýχει ταυτüχρονα μεγαλýτερες προοπτικÝς, περισσüτερες ευκαιρßες, μεγαλýτερες πιθανüτητες επιτυχßας και ποιοτικüτερη ζωÞ. Οι υπüλοιποι εßναι αναγκασμÝνοι, στο βαθμü που τους επιτρÝπει η κοινωνßα, να παλεýουν γι' αυτÜ που κÜποιοι Üλλοι τα Ýχουν δεδομÝνα.

- Óôåßëå Ó÷üëéï
21 Ïêôùâñßïõ 2006, 19:16
ÄéäÜóêïíôáé ïé åðéóôÞìåò üðùò èá Ýðñåðå;


ΑρκετÝς φορÝς εßχε περÜσει απü το μυαλü μου η σκÝψη üτι, ßσως, οι θετικÝς επιστÞμες να Ýχουν χÜσει ελαφρþς το νüημÜ τους εξαιτßας του τρüπου διδασκαλßας που ακολουθεßται. Η απÜντηση σε αυτü το ζÞτημα Þρθε σε μßα ανýποπτη χρονικÞ στιγμÞ.

¼λα ξεκßνησαν üταν επιχειροýσα να βρω μια λýση για το αν ορισμÝνα πρÜγματα που βλÝπω γýρω μου εßναι τυχαßα Þ εßναι προσδιορισμÝνα με μαθηματικÞ ακρßβεια. Για παρÜδειγμα, η πορεßα ανÜπτυξης ενüς δÝντρου, ενüς φυτοý Þ ακüμα κι ενüς καρποý, εßναι τυχαßα; ΜÞπως η ßδια η φýση Ýχει επιλÝξει κÜποιο συγκεκριμÝνο τρüπο ανÜπτυξης; Η επßλυση του τελευταßου ερωτÞματος συνοψιζüταν σε δýο μüνο λÝξεις: Ακολουθßα Fibonacci. Η σημασßα και οι εφαρμογÝς της ακολουθßας Fibonacci Þταν αυτÝς που με Ýκαναν να πιστεýω üτι, οφεßλουμε να αποδεσμεýσουμε τον üρο επιστÞμη απü üτι τεßνει να αποπροσανατολßσει τη σημασßα της. Δεν εßναι σωστü να ταυτßζουμε την επιστÞμη με τις εξετÜσεις, με τα διαγωνßσματα Þ με τις πρÜξεις.

Θα Þταν χρÞσιμο να αναφÝρω ορισμÝνα πρÜγματα γι' αυτÞ την ακολουθßα.

¹ταν περßπου το 1200, üταν ο Ιταλüς ΛεονÜρντο ΠιζÜνο Ýφερε στο προσκÞνιο μßα περßεργη ακολουθßα αριθμþν. ΜετÜ απü διÜφορα πειρÜματα που αφοροýσαν τον τρüπο ανÜπτυξης των κουνελιþν κατÝληξε στη γνωστÞ σÞμερα ακολουθßα Fibonacci(=ΦιμπονÜτσι).

Η δομÞ της ακολουθßας Fibonacci Ýχει ως εξÞς:

Ο πρþτος üρος της ακολουθßας εßναι το 0, ενþ ο δεýτερος το 1. ΚÜθε επüμενος üρος της ακολουθßας προκýπτει απü το Üθροισμα των δýο προηγοýμενων. Με ευκολßα συμπεραßνει κανεßς üτι ο τρßτος üρος της ακολουθßας Fibonacci εßναι ο 0+1=1. Ο τÝταρτος 1+1=2… κοκ

Συνεπþς η ακολουθßα Ýχει ως εξÞς:

0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89…

 

Με μια πρüχειρη ματιÜ θα μποροýσαμε να θεωρÞσουμε τη συγκεκριμÝνη ακολουθßα σαν μßα απλÞ ακολουθßα αριθμþν. Ωστüσο, μερικÜ παραδεßγματα εμφÜνισης αυτÞς της εντυπωσιακÞς ακολουθßας στη φýση, θα μας πεßσουν για το αντßθετο. ΠροσωπικÜ, ποτÝ δε μποροýσα να φανταστþ üτι μßα ακολουθßα θα μποροýσε να κρýβει τüση μαγεßα μÝσα της.

 

ΘεωρÞστε για παρÜδειγμα Ýνα κουκουνÜρι. Αν το κοιτÜξετε απü την πßσω πλευρÜ, τüτε μπορεßτε με ευκολßα να διακρßνετε τη σπειροειδÞ ανÜπτυξÞ του. Αν αφιερþσετε λßγο χρüνο για να μετρÞσετε τον αριθμü των σπειροειδþν τροχιþν του, θα παρατηρÞσετε με Ýκπληξη üτι αυτüς o αριθμüς δε μπορεß παρÜ να εßναι Ýνας απü τους üρους της ακολουθßας Fibonacci.

Το ßδιο ακριβþς συμπÝρασμα παßρνουμε και στην περßπτωση που εξετÜζουμε Ýνα κοχýλι με σπειροειδεßς τροχιÝς Þ το κÝλυφος ενüς σαλιγκαριοý.

Επßσης, Ýνας μεγÜλος αριθμüς ανθþν, üπως για παρÜδειγμα οι μαργαρßτες και οι κρßνοι, Ýχουν Ýνα Fibonacci αριθμü πετÜλων.

Θα μποροýσατε ακüμη, να μετρÞσετε τα εξωτερικÜ φýλλα ενüς (ολüκληρου) μαρουλιοý Þ ενüς λÜχανου. Με ευκολßα παρατηρεßτε üτι αυτüς εßναι Ýνας αριθμüς Fibonacci.

Ακüμη και οι διακλαδþσεις των ßδιων των δÝντρων βασßζονται στην ακολουθßα Fibonacci.

Εντοýτοις, οι εφαρμογÝς της ακολουθßας Fibonacci δεν αφοροýν μüνο τους βιολογικοýς οργανισμοýς. ΠαρατηρÞστε üτι οι, ανÜ τμÞματα, διακλαδþσεις ενüς κεραυνοý εßναι αριθμοß Fibonacci. Ακüμη και ο ßδιος ο γαλαξßας μας βασßζει τη σπειροειδÞ μορφÞ του πÜνω σε αυτÞ την ακολουθßα.

 

Εßναι αλÞθεια üτι, αυτÞ η γνωριμßα με την ακολουθßα Fibonacci, με Ýκανε να κοιτÜξω απü μßα διαφορετικÞ οπτικÞ γωνßα αυτü το οποßο προθυμοποιÞθηκα να υπηρετÞσω, την επιστÞμη. Η αντßδρασÞ μου στο εν λüγω ζÞτημα μου Ýδινε το ερεθßσμα να προχωρÞσω, για πρþτη φορÜ, στις βασικÝς θεωρητικÝς αρχÝς της επιστÞμης. Εßναι, πρÜγματι, αδýνατο να προβλÝψεις που θα σε οδηγÞσει η συλλογιστικÞ πορεßα που ακολουθεßς. Σε αυτü το συλλογισμü βρισκüταν σε λανθÜνουσα κατÜσταση, üλο το νüημα της επιστÞμης. Πιο συγκεκριμÝνα, λÜνθανε η απüδειξη üτι η επιστÞμη μπορεß να εßναι κÜτι πÜνω και πÝρα απü πρÜξεις, πÜνω και πÝρα απü εξετÜσεις. Τα αποτελÝσματα και οι εφαρμογÝς της ακολουθßας Fibonacci εßναι μερικÜ απü τα αßτια που ισχυροποßησαν μÝσα μου την Üποψη, üτι η επιστÞμη εßναι η μελÝτη της φυσικÞς πραγματικüτητας. Και üντως, Ýτσι εßναι. ¢σχετα με το γεγονüς üτι Ýπρεπε να περιμÝνω αρκετÜ χρüνια για να το μÜθω. ¹ταν Üλλη μßα απüδειξη üτι η ΦυσικÞ, τα ΜαθηματικÜ, η Βιολογßα και οι Üλλες επιστÞμες, δε μποροýν να κλειστοýν μÝσα σε Ýνα βιβλßο Þ μÝσα σε μια Üσκηση. Η θÝση τους εßναι Ýξω απü τα βιβλßα. Η θÝση τους εßναι η ßδια η φýση, η ßδια η πραγματικüτητα. Τα βιβλßα, οι ασκÞσεις και οι εξετÜσεις εßναι ορισμÝνα μÝσα για να σου γνωρßσουν μια επιστÞμη, üχι για να τη φυλακßσουν στο εσωτερικü τους. Οι διαλÝξεις, τα πειρÜματα και η παρατÞρηση εßναι η επιστÞμη. ΜÝσα απü τα βιβλßα γνωρßζεις μια επιστÞμη, αλλÜ μÝσα απü Ýνα πεßραμα τη ζεις.

1 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
16 Ïêôùâñßïõ 2006, 22:22
TåëéêÜ, ôé åßíáé ç ÔÝ÷íç;


        ΞυπνÜς το πρωß μιας ΔευτÝρας, περιχαρÞς που τελεßωσε η εξεταστικÞ περßοδος. ΦτιÜχνεις τον καφÝ σου, τρως το πρωινü σου και ξαφνικÜ... εκεß που κοιτÜς αφηρημÝνος στο Üπειρο, μια πρωινÞ απορßα σου περνÜει απü το μυαλü: ΤελικÜ, τι εßναι "τÝχνη"?

        Δεν πανικοβÜλλεσαι... διüτι ξÝρεις üτι στο τÝλος θα το βρεις. ΣτρÝφεις το βλÝμμα δεξιÜ, στρÝφεις το βλÝμμα αριστερÜ, αναπνÝεις üσο πιο σιγÜ μπορεßς για να μην εμποδßσεις τις σκÝψεις σου... αλλÜ ακüμα δεν καταφÝρνεις να βρεις μια πειστικÞ απÜντηση. "Εßναι πρωß ακüμα" λες. Πßνεις μια γουλιÜ καφÝ για να διþξεις τη νýστα και προσπαθεßς να συγκεντρωθεßς με üλες σου τις δυνÜμεις στο πρüβλημα. Αυτü, üμως, επιμÝνει να σε ταλαιπωρεß. ΜετÜ απü λßγη þρα "λυγßζεις", παραδÝχεσαι üτι εßναι δýσκολο πρüβλημα, αλλÜ δεν καταθÝτεις τα üπλα. Για να αλþσεις το κÜστρο που λÝγεται "Ορισμüς της ΤÝχνης", καταφεýγεις στο ισχυρü πολιορκητικü μÝσο που φÝρει την επιγραφÞ "Λεξικü της ΔημοτικÞς". Το ξεφυλλßζεις με αγωνßα για να βρεις, επιτÝλους, μια απÜντηση στο γρßφο που σε ταλανßζει! ΦτÜνεις στη λÝξη "τÝχνη" και διαβÜζεις:

τÝχνη (ουσ.)= δεξιüτητα σε εργασßα του χεριοý, ικανüτητα επαγγελματικÞ, επÜγγελμα || εμπειρßα απü την Üσκηση ορισμÝνου Ýργου || επιδεξιüτητα, μαστοριÜ || τÝχνασμα, επινüημα || Ýκφραση του συναισθηματικοý κüσμου του δημιουργοý σε καλλιτεχνικÝς μορφÝς, που προκαλοýν αισθητικÞ συγκßνηση στους Üλλους ανθρþπους (λογοτεχνßα, μουσικÞ, καλÝς τÝχνες)

        ΚουνÜς καταφατικÜ το κεφÜλι. Η ικανοποßηση φαßνεται διÜχυτη στο πρüσωπü σου, αφοý μüλις εξουδετÝρωσες το "αντßπαλο δÝος". "Το Ýλυσα" παραδÝχεσαι απü μÝσα σου, και κλεßνεις το λεξικü.

        ¼μως, κÜτι παρÜξενο συμβαßνει. Τα μÜτια σου ξαφνικÜ γουρλþνουν!!! Σαστßζεις! ΠιÜνεις το λεξικü και σπεýδεις με ταχýτητα στον ορισμü της λÝξης "τÝχνη". Τον ξαναδιαβÜζεις και μοιραßα συνειδητοποιεßς üτι... üχι μüνο δεν κÝρδισες... αλλÜ Ýχασες κατÜ κρÜτος!!! Ο εχθρüς κατÜφερε να σε παγιδÝψει και σου επÝφερε το πιο καßριο πλÞγμα. Σε Üφησε να νομßζεις üτι κÝρδισες και εκεß που δεν το περßμενες σε αποδεκÜτισε. Η προσφυγÞ σου στο λεξικü, αντß να σου επιλýσει το πρüβλημα, στο πολλαπλασßασε! ΑμÝσως, το μυαλü σου δÝχεται Ýνα καταιγισμü ερωτημÜτων, εκ των οποßων το καθÝνα εßναι μεγÜλης βαρýτητας. Το συμπÝρασμα εßναι Ýνα, üτι ο ορισμüς του λεξικοý δε σε κÜλυψε. Αν Ýκανε κÜτι, αυτü Þταν να ισχυροποιÞσει τις θÝσεις του αντιπÜλου.

Τα ερωτÞματα που γεννιοýνται εßναι κÜτι παραπÜνω απü δυσεπßλυτα.

"ΚÜθε φορÜ που κÜποιος εκφρÜζει το συναισθηματικü του κüσμο σε καλλιτεχνικÝς μορφÝς, που προκαλοýν αισθητικÞ συγκßνηση στους Üλλους ανθρþπους, Ýχουμε το δικαßωμα να ονομÜζουμε αυτÞ την Ýκφραση Ýντεχνη;", αναρωτιÝσαι.

Τι γßνεται στην περßπτωση που δεν προκαλεßται η αισθητικÞ συγκßνηση σε κÜποιους Üλλους ανθρþπους; ΔιαφορετικÜ∙ üταν Ýνα μικρü Þ μεγÜλο ποσοστü ανθρþπων, πÜντως üχι ολüκληρο, συγκινεßται αισθηματικÜ με μßα δημιουργßα, Ýχουμε το δικαßωμα να την αποκαλοýμε "Ýντεχνη";

¼ταν κÜποιος Ýχει μßα επαγγελματικÞ ικανüτητα Þ αλλιþς μßα δεξιüτητα σε εργασßα του χεριοý αυτü θα συνεπÜγεται αυτüματα "τÝχνη";

        ¼σο προσπαθεßς να βρεις μια λýση στο πρüβλημα, τüσο αυτü περιπλÝκεται. Το πρüβλημα εßναι τüσο μεγÜλο, που αρχßζεις σιγÜ-σιγÜ να σκÝφτεσαι την εσχÜτη των λýσεων. ΔηλαδÞ, üτι δεν υπÜρχει λýση!

        Παρüτι, βασανßστηκες αρκετÜ με αυτü το ζÞτημα, δεν κατÜφερες να βρεις Ýναν επαρκÞ ορισμü. ºσως, τελικÜ, πρÝπει να αλλÜξεις το σκεπτικü με το οποßο προσεγγßζεις το πρüβλημα και να επικεντρωθεßς στο "γιατß δεν υπÜρχει σαφÞς ορισμüς". Αν το κÜνεις αυτü, θα Ýχεις να επιλÝξεις μεταξý τριþν. Εßτε üτι οι Üνθρωποι εßμαστε ανßκανοι να ορßσουμε τη λÝξη "τÝχνη", εßτε üτι η λÝξη "τÝχνη" ανÞκει στις λÝξεις που δεν επιδÝχονται ορισμü, εßτε üτι η ßδια η γλþσσα δεν επαρκεß για να εκφρÜσουμε αυτü που εννοοýμε "τÝχνη".

        Αν θÝλεις, üμως, να θεωρεßσαι αμερüληπτος κριτÞς, θα πρÝπει να παραδεχτεßς üτι το μüνο üπλο που Ýχει μεßνει στα χÝρια σου, εßναι üτι μπορεßς να αντιληφθεßς μßα πραγματικÜ Ýντεχνη δημιουργßα. Αν επßσης, εßσαι λßγο ορθολογιστÞς και συνειδητοποιημÝνος, μπορεßς χωρßς ενδοιασμοýς να αφαιρÝσεις το χαρακτηρισμü "τÝχνη" απü οτιδÞποτε προσβÜλλει την αισθητικÞ σου και απü οτιδÞποτε προσβÜλλει την ßδια την ΤÝχνη.

2 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
14 Ïêôùâñßïõ 2006, 03:36
Éäïý ç Ñüäïò, éäïý êáé ôï... ñüäé


"ΚαλÞ αρχÞ" λÝμε στα παιδÜκια του Δημοτικοý το ΣεπτÝμβριο.

"ΚαλÞ αρχÞ" λÝμε στους φοιτητÝς, που Ýκαναν καταλÞψεις, το... ΝοÝμβριο.

"ΚαλÞ αρχÞ" λÝμε στον καινοýργιο δÞμαρχο/νομÜρχη/υπερνομÜρχη τον ΙανουÜριο.

"ΚαλÞ αρχÞ" να ποýμε και στον... ¢κη που ξεκινÜει το Blog του, τον Οκτþβριο.

 

Ασφαλþς, απü Ýνα τÝτοιο ξεκßνημα δε θα μποροýσε να απουσιÜζει το σÞμα κατατεθÝν της καλοτυχßας, το παραδοσιακü... ΡΟΔΙ.

ΠοιÜ εßναι, üμως, η δικÞ σας σχÝση με το ρüδι???

 

Το ρüδι για τους... Üσχετους.

Εεεμ... ααα... χμμμ... οφφ... φροýτο δεν εßναι???

 

Το ρüδι για τους... σχετικοýς.

Χειμερινü φροýτο. Αποτελεßται απü σκληρÞ φλοýδα στο εσωτερικü της οποßας βρßσκεται ο καρπüς με τη μορφÞ μεγÜλων κüκκων.

 

Το ρüδι για τους... ψαγμÝνους.

Το ρüδι Þ αλλιþς ρüιον εßναι σýμβολο της καλοτυχßας, της αφθονßας και της γονιμüτητας. Η πρþτη ροδιÜ υπÞρξε στο ΙρÜν και στη Βüρεια Ινδßα. Με τη βοÞθεια του εμπορßου, Þρθε στις ΜεσογειακÝς χþρες, üπου Ýγιναν εκτεταμÝνες καλλιÝργειες. Το ρüδι εßναι πλοýσιο σε βιταμßνες C, A, E, σßδηρο, κÜλιο και αντιοξειδωτικÝς ουσßες. ΠαρÜλληλα, περιÝχει μεγÜλη ποσüτητα φυτικþν ινþν, ενþ εßναι χαμηλÞς περιεκτικüτητας σε θερμßδες. ΕννοιλογικÜ, το "ρüδι" εßναι Üμεσα συνδεδεμÝνο με τη λÝξη "Ρüδος" και σημαßνει "ροÞ" και "δýναμη".

 

Το ρüδι για τους... πολý ψαγμÝνους.

Με δυο λÝξεις... ΛικÝρ Ρüδι. Ναι, καλÜ διαβÜσατε. Κι επειδÞ θÝλουμε να ανÞκουμε στους πολý ψαγμÝνους, πÜρτε τα υλικÜ και ξεκινÞστε!

 

ΥλικÜ:

  • 5 μεγÜλα ρüδια καθαρισμÝνα
  • 1 λßτρο καθαρü οινüπνευμα 95 βαθμþν

 

Σιρüπι:

  • 5 μεγÜλα ρüδια καθαρισμÝνα
  • 1 κιλü ζÜχαρη
  • 1/4 κοýπας γρεναδßνη

 

ΕκτÝλεση

ΒÜλτε τους σπüρους απü τα ρüδια σ' Ýνα βÜζο και ρßξτε μÝσα το οινüπνευμα. Κλεßστε το κι αφÞστε το να σταθεß 4-5 μÝρες στο ψυγεßο. Μπορεßτε, αν θÝλετε, να προσθÝσετε μερικÜ πικραμýγδαλα για Üρωμα. Στραγγßστε το και πετÜξτε τους σπüρους. ΕτοιμÜστε το σιρüπι. Σε μια κατσαρüλα βÜλτε τους σπüρους απü τα ρüδια, το νερü και τη ζÜχαρη και βρÜστε για 5 λεπτÜ. ΚατεβÜστε απü τη φωτιÜ, ρßξτε και ανακατÝψτε τη γρεναδßνη μÝσα στο σιρüπι. ΑφÞστε το να κρυþσει εντελþς, στραγγßστε το, πετÜξτε τους σπüρους και ρßξτε το μÝσα στο οινüπνευμα. ΦυλÜξτε το λικÝρ σε δροσερü μÝρος μÝσα σε μπουκÜλια.

 

Κι επειδÞ αρχßζουν να "σφßγγουν" σιγÜ-σιγÜ τα κρýα... πÜρτε και μια εναλλακτικÞ, μιας και θα χρειαστοýμε μεγÜλες ποσüτητες.

 

ΥλικÜ:

  • 3-4 ρüδια καθαρισμÝνα
  • 100 γρ. ζÜχαρη
  • 1/2 λßτρο καθαρü οινüπνευμα Þ 2 κοýπες βüτκα
  • 1 ξýλο κανÝλλα

 

ΕκτÝλεση

ΒÜλτε τους σπüρους απü τα ρüδια μÝσα σε τουλπÜνι και πιÝστε με τα χÝρια σας να βγει το ζουμß, το οποßο πρÝπει να εßναι 1 κοýπα. ΒÜλτε το σε βÜζο, ρßξτε μÝσα τη ζÜχαρη κι ανακατÝψτε τη να διαλυθεß. ΠροσθÝστε το οινüπνευμα Þ τη βüτκα και το ξýλο κανÝλλας και κλεßστε το βÜζο, χωρßς να το πιÝσετε πολý. ΑφÞστε το να σταθεß σε ζεστü μÝρος Þ στον Þλιο για 1 μÞνα.

 

Μην ανησυχεßτε για τις συνταγÝς... εßναι απü Ýγκυρη πηγÞ (www.vefashouse.gr)

8 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
ÓõããñáöÝáò
prochatz
¢êçò
ÖïéôçôÞò


Ðåñß Blog
blogs.musicheaven.gr/prochatz

ÔÝ÷íåò, èåôéêÝò åðéóôÞìåò, cartoon êáé ìéêñÜ ðñÜãìáôá áðü ôçí êáèçìåñéíüôçôá... õðü ôï ðñßóìá åíüò åíáëëáêôéêïý ôñüðïõ óêÝøçò.



Åðßóçìïé áíáãíþóôåò (1)
Ôá ðáñáêÜôù ìÝëç åíçìåñþíïíôáé êÜèå öïñÜ ðïõ áíáíåþíåôáé ôï blogÃßíå åðßóçìïò áíáãíþóôçò!

Ðñüóöáôá...
ÄçìïöéëÝóôåñá...
Áñ÷åßï...

Links